Darmowe próbki do każdego zamówienia
Polski English

Dlaczego warto wzmacniać serce nie tylko przed Walentynkami:)

Już niedługo Walentynki – święto zakochanych, które w Polsce zdobyło swoją popularność dopiero w latach 90 XX wieku. Są tacy, którzy je krytykują jako przejaw amerykanizacji oraz komercyjne i konsumpcjonistyczne nastawienie. Są też tacy, dla których 14 lutego jest dniem wyjątkowym, dniem romantycznym – innym niż każdy powszedni.

Dla mnie nie ma znaczenia, czy ktoś lubi obchodzić Walentynki czy nie lubi. Myślę jednak, że warto wykorzystać ten czas, w którym serce staje się głównym bohaterem i podarować także jemu świąteczne postanowienie:) Dlatego dziś nieco więcej o sercu i o tym jak należy o nie dbać.

Serce to wyjątkowo pracowity narząd, a o tym jak ważny już chyba nie muszę wspominaćJ To wie niby każdy z nas. No ale właśnie niby… Wielu często zapomina o jego potrzebach i o tym jak ważne jest wzmacnianie serca i dbanie o układ krążenia. Chińczycy określają je nawet mianem siedziby ducha. Ich zdaniem, prawidłowa czynność serca zapewnia właściwe postrzeganie świata, kieruje naszymi emocjami, sprawnością umysłu i pozostałych narządów.
U dzieci i zdrowych młodych osób tętnice mają duży przekrój a ścianki są elastyczne, dzięki temu krew swobodnie przepływa przez żyły i tętnice dostarczając do serca i pozostałych narządów wszystkie niezbędne składniki. Z wiekiem ścianki żył stają się twardsze, a na wewnętrznych ściankach zaczynają odkładać się cząsteczki tłuszczu. Aby spowolnić ten proces musimy wzmacniać nasze serce.
Czynniki, które najczęściej wpływają na obciążenie serca to:
a)      Stres
Stres generuje nadmiar adrenaliny, która pobudza krążenie, tym samym nakłada dodatkowe obciążenie na pracę serca. Może to sprzyjać rozwojowi nadciśnienia.
b)      Zła dieta
W dzisiejszych czasach, często z powodu pośpiechu lub zbyt dużej dostępności, zajadamy się produktami wysoko przetworzonymi i fast foodami. Kaloryczność tych posiłków w porównaniu z brakiem aktywności fizycznej powoduje duże nagromadzenie tłuszczu, który odkłada się na ściankach żył – czyli popularnego cholesterolu. Im bardziej niezdrowo jemy, tym nasze żyły stają się węższe i z wiekiem taka dieta może doprowadzić do zawału serca.
c)      Niedobór potasu
Niedobór potasu prowadzi do arytmii serca. Potas jest wypłukiwany przez nieodpowiednią dietę – bogatą w sól, cukier, alkohol i kawę
d)      Brak aktywności fizycznej
Ruch jest niezwykle istotny dla zachowania zdrowia. Pozwala zachować dobrą kondycję, reguluje ciśnienie tętnicze i zapobiega odkładaniu się cholesterolu.
e)      Palenie papierosów
Palenie tytoniu zwiększa prawdopodobieństwo chorób sercowo-naczyniowych.
Drodzy czytelnicy, skoro całkiem niedawno spisywaliśmy noworoczne postanowienia, to 14 lutego spiszmy walentynkowe postanowienia zmiany złych nawyków, które osłabiają nasze serce. Wystarczy wyeliminować z życia powyższe punkty, a serce będzie Wam bardzo wdzięczneJ
Zmiana nawyków to długi proces, który każdy musi podjąć. Ale jak ze wszystkim, od czegoś trzeba zacząć. Dlatego zacznij już dziś wzmacniać swoje serce z Omega-3 Kardio z Domowej Apteczki.

belka_4

separator